• Dodano: 5 grudnia 2022

    Międzynarodowy Dzień Wolontariusza to okazja do tego, by pokazać światu, jak wielką rolę odgrywają osoby zaangażowane w pracę społeczną na rzecz innych – na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym. Jest to również doskonały moment dla samych wolontariuszy, by pochwalili się zrealizowanymi inicjatywami i zachęcili do współdziałania wszystkich tych, którzy na razie stoją z boku. Na tę okazję wolontariusze przygotowali gazetkę oraz dwie prezentacje multimedialne na temat wolontariatu. W tym szczególnym dniu dla naszego Szkolnego Koła Wolontariatu chcielibyśmy pochwalić się certyfikatem, jaki otrzymała nasza szkoła,  dzięki udziałowi w XXXIII edycji ogólnopolskiego konkursu „Pomagamy innym! Szkoła promująca wolontariat”. Dzięki zaangażowaniu szkolnych wolontariuszy i aktywnym udziale uczniów, rodziców i nauczycieli udało nam się uzyskać to wyróżnienie. Więcej informacji na temat uzyskanego certyfikatu znajduje się w zamieszczonej prezentacji.
    Wszystkim wolontariuszom dziękujemy za współpracę i zaangażowanie, za Wasze wielkie serca, za to, że poświęcacie swój czas.

    opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu
    p. Anna Kajor i p. Renata Stachura

    Klik
    KLIK

  • Dodano: 3 grudnia 2022
    pixabay.com

    „A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce, żeby go normalnie traktować.”

    Anna Dymna

    3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Tego dnia na całym świecie odbywają się uroczystości, których celem jest promowanie praw osób niepełnosprawnych i działań na rzecz pełnej realizacji tych praw. W 2012 r. Polska ratyfikowała Konwencję o prawach osób niepełnosprawnych. Jej przesłanie to pełne, aktywne uczestnictwo osób niepełnosprawnych we wszystkich dziedzinach ludzkiej aktywności, na równi z innymi osobami – powinno być przypomniane szczególnie w tym dniu.

    Z tej okazji Szkolni Wolontariusze z opiekunami przygotowali szkolną gazetkę, na której przedstawili sylwetki sławnych osób niepełnosprawnych m.in. Stevie Wonder’a – niewidomego amerykańskiego piosenkarza soulowego, Nicka Vujicic’a- australijskiego świeckiego kaznodziei i mówcy motywacyjnego, urodzonego z rzadką chorobą objawiającą się między innymi całkowitym wrodzonym brakiem kończyn, Jana Meli – najmłodszego i pierwszego niepełnosprawnego zdobywcy biegunów. Ponadto w klasach 8c i 8b pedagog specjalny przeprowadził zajęcia „Każdy inny wszyscy równi”. W pierwszej części spotkania omówił rodzaje niepełnosprawności oraz jak zachowywać się wobec osoby z niepełnosprawnością. Następnie młodzi ludzie obejrzeli prezentację „Sławni niepełnosprawni”, podczas której mogli poznać sylwetki wybranych osób niepełnosprawnych, które pokonując swoje ograniczenia, osiągnęły w życiu sukces i zadowolenie, a nawet sławę. Na młodych ludziach z pewnością wywarł wrażenie wysłuchany wywiad Jana Meli „Droga do kariery”, który uważa, że sukces jest efektem ciężkiej pracy, marzeń i motywacji, że wszystko w życiu jest możliwe oraz klip zespołu osób niesłyszących „Unmute” – „Głośniej niż decybele”. Na koniec wspólnie zastanowiliśmy się nad słowami Martyny Wojciechowskiej: „Jedyne co nas ogranicza przy spełnianiu marzeń to nasza własna wyobraźnia. Sukces jest efektem ciężkiej pracy, cierpliwości, pokory i wiary, że wszystko w życiu jest możliwe.” Słuszność tego twierdzenia udowodnili niewątpliwie niepełnosprawni, którzy pokonując swoje problemy, bariery odnieśli zwycięstwo w walce z samym sobą.

    pedagog specjalny Renata Stachura

  • Dodano: 2 grudnia 2022

    „Jesteś tym, co jesz” – hasło kolejnego dnia Tygodnia Profilaktyki. W tym dniu odwiedziła nas pani Anna – dietetyk, która przeprowadziła dla klas trzecich warsztaty. Przedstawiła dzieciom jak ważne dla ich zdrowia i dobrego samopoczucia jest właściwe odżywianie się. Uczniowie na podstawie tablicy przedstawiającej „Zdrowy talerz” dowiedzieli się, jak powinni prawidłowo komponować posiłki, aby zawierały odpowiednią ilość witamin i minerałów. Następnie według składu podanego na opakowaniach, obliczyli ile kostek cukru zawierają popularne słodycze. Na sam koniec wszyscy chętnie rozwiązali „zdrowe” krzyżówki. Następnie pani dietetyk wygłosiła na sali gimnastycznej prelekcję dla klas 4 – 8. Uczniowie zapoznali się z zasadami zdrowego odżywiania, „talerzem zdrowia” oraz dietą na dobrą pamięć. Zostali uświadomieni, jak duże znaczenie ma picie w ciągu dnia odpowiedniej ilości wody, czym zastąpić słodycze i cukier, poznali pomysły na śniadania, drugie śniadania i podwieczorek oraz jak ważny dla naszego organizmu jest ruch. Dziękujemy pani Ani za cenne wskazówki. Klasy 1-2 obejrzały wraz z wychowawcami prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Do akcji włączyła się także nasza wspaniała kuchnia, w której panie ugotowały na obiad „zieloną” zupę z groszku, a także podkreśliły swoim ubiorem znaczenie zdrowego żywienia się. Kolorem, który towarzyszył nam w tym dniu był kolor zielony. Dodatkowo w czasie lekcji matematyki, uczniowie ważyli ilość cukru, jaki znajduje się w niektórych popularnych produktach dla dzieci. Efekty pracy można zobaczyć na gazetce „Ile cukru jest w…” na korytarzu szkolnym. Dzieci przebywające na świetlicy szkolnej oglądnęły film tematyczny, rozwiązywały quizy o zdrowym odżywianiu, zdrowym sposobie życia oraz kolorowały kolorowanki związane z tym tematem. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do propagowania zdrowego odżywiania się!

    Fotogaleria

  • Dodano: 1 grudnia 2022

    W środę 30 listopada uczniowie naszej szkoły bawili się na dyskotece andrzejkowej. Oprócz dobrej muzyki i miejsca tanecznego na parkiecie, na przybyłych uczniów czekały nie lada atrakcje przygotowane przez kolegów i koleżanki z klas 8 i 4. Wśród wielu wróżb andrzejkowych, każdy mógł znaleźć coś dla siebie i poznać swoją przyszłość lub imię ukochanego/ ukochanej. Wszyscy doskonale się bawili.

    Korzystając z okazji, pragniemy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania tej dyskoteki, także obsłudze z naszej szkoły, za pomoc, wsparcie i posprzątanie dyskotekowych pozostałości.

  • Dodano: 30 listopada 2022

    Andrzejki u Pierwszaków Bystrzaków

    Andrzejki to stara tradycja ludowa przekazywana z pokolenia na pokolenie, według dawnych wierzeń ten dzień miał magiczną moc, gdyż uchylał wrota do nieznanej przyszłości. Andrzejki stały się więc dla pierwszoklasistów, wspaniałą okazją do dobrej zabawy i poznania tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby zarówno te tradycyjne jak i wirtualne pobudziły wyobraźnię dziecięcą, pozwoliły oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji. Była również dyskoteka, piknik na dywanie i magiczne zadania…

    Andrzejki w 1a

  • Dodano: 30 listopada 2022

    Na lekcji geografii klasa 8a odbyła podróż w świat afrykańskiej przyrody z wykorzystaniem okularów VR. Uczniowie znaleźli się w środku deszczowego lasu. Na sawannie „poczuli oddech” przechadzającego się geparda, a na pustyni spojrzeli w oczy wielbłąda. Zajrzeli także do afrykańskiego wulkanu i podziwiali krajobraz pustyni z lotu ptaka. Oto kilka uczniowskich wrażeń:

    – „Super się bawiłem, gdy widziałem miejsca, w których nie byłem.”
    – „Fajnie było przemieścić się w miejsca odległe o tysiące kilometrów w parę sekund.” 
    – „Lekcja była bardzo interesująca, dużo się dowiedziałam.”
    -„Urealnienie tematu – mogłam z bliska zobaczyć wulkan, pustynię itp.”
    – „Jestem za takimi lekcjami.”
    – „Świetnie było, kiedy gepard przechadzał się obok mnie. Bardzo fajne przeżycie.”

    Renata Bubała

  • Dodano: 30 listopada 2022


    „Warto być wolnym, decydować o sobie i swoim życiu.
    Nie warto dać się zniewolić nałogom i używkom tego świata.
    To od nas zależy nasza przyszłość, szczęście i to, jakimi zostaniemy.”

    Kolejny dzień upłynął nam pod hasłem „Bądź wolny od uzależnień”. Skupiliśmy się przede wszystkim na rzetelnym przekazaniu informacji dotyczących negatywnych skutków działania narkotyków, papierosów, alkoholu, dopalaczy, napojów energetyzujących, nadmiernego korzystania z telefonu komórkowego, godzin spędzonych na Facebooku czy ulubionych grach.  Uczniowie klas starszych wzięli udział w konkursie, w którym odpowiadali na pytania dotyczące profilaktyki uzależnień i wiedzy o zdrowiu. Sprawdzali w specjalnym teście online  – czy są uzależnieni od telefonu i internetu. Podczas przerw mogli obejrzeć krótkie prezentacje i filmy  na temat wpływu uzależnień na zdrowie. Dowiedzieli się co to jest zachowanie asertywne oraz mogli rozwiązać test „Czy jesteś asertywny?”. Każdy uczeń mógł zabrać ulotkę o asertywności, na której zamieszczono gotowe  przykłady asertywnych zwrotów. Młodsi koledzy na świetlicy ćwiczyli sztukę odmawiania podczas odgrywania scenek dramowych. W tym dniu towarzyszył nam kolor czerwony. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w organizację tego dnia.

    Fotogaleria

  • Dodano: 30 listopada 2022
    KLIK
  • Dodano: 29 listopada 2022

    Kolejne zrealizowane w klasie 2a zadanie w ramach Międzynarodowego Projektu Kreatywne Prace Plastyczne.

    Halina Sikora

  • Dodano: 29 listopada 2022

    W TYM ROKU SZKOLNYM KLASA 2 a przystąpiła do programu „CZYTAM Z KLASĄ”- lekturki spod chmurki.
    W ramach realizacji  modułu I do książki Marcina Pałasza „Podróże po Polsce” klasa 2a zrealizowała następujące zadania:
    1. Klasa założyła lekturniki, w których uczniowie pokolorowali okładki, podpisali się i wykonali wiele zadań związanych z pierwszą przeczytaną lekturą „Sposób na Elfa” Marcina Pałasza, które umieścili na poszczególnych stronach.
    2. Dzieci przygotowały gry planszowe związane z treścią lektury, a następnie w nie zagrała. Gry są w klasie i dzieci nawet na przerwach nadal w nie grają
    3. Uczniowie przygotowali indywidualnie i w parach pudełka lekturowe, do których włożyli różne rzeczy, które kojarzą im się z przeczytaną książką. Tworzyli głównych bohaterów z plasteliny, papieru  i innych artykułów plastycznych oraz przygotowywali różne opisy i elementy charakterystyki głównych bohaterów .Następnie każde dziecko przedstawiało swoją lekturę w pudełku, objaśniając umieszczone w nim przedmioty, rośliny i inne elementy, nawiązujące do treści lektury.
    4. Klasa zrealizowała  zadanie  obowiązkowe – „Podróżowanie przez czytanie”, umieszczone w scenariuszu zajęć  „Podróże po Polsce”.

    Halina Sikora