W piątek, z uczniami najmłodzych klas odwiedzaliśmy cmentarz Celem wędrówki było zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią naszej społeczności. Wspominaliśmy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. Zapaliliśmy znicze i modliliśmy się za naszych drogich zmarłych.
Kronika 2014 – Śladami JP2
Droga po deszczu, błotnista, wiosenna – to nie pomyłka. Ta droga prowadzi od sierpnia pielgrzymów Drogą krzyżową na Trzonkę, a Szkoła Podstawowa nr 1 wędrowała nią już w roku 2014, tuż przed kanonizacją św. Jana Pawła II. W zamyśle ks. Proboszcza właśnie w tą październikową Drogę Krzyżową mieli wyruszyć uczniowie z nauczycielami, ale… nie tylko wszystko pokrzyżowała epidemia, ale również wprowadzone zdalne nauczanie. Uczniowie klas szóstych zdążyli jedynie pochylić się nad tematem, odkryć co można by przemodlić w tej właśnie DRODZE. Z ich przemyśleń powstały poniższe rozważania i zaproszenie do DUCHOWEGO PIELGRZYMOWANIA w najbliższy piątek. ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ MODLITWY.
DROGA KRZYŻOWA W CZASIE EPIDEMII
Na lekcjach religii zastanawialiśmy się w jaki sposób połączyć Twoją DROGĘ KRZYŻA Panie Jezu z czasem, w którym żyjemy. Z tym dziwnym czasem epidemii… Pomóż nam odkrywać w tych poszczególnych stacjach konkretne fakty, ale opromienione Twoją łaską… Zapraszamy Cię, przejdź z nami duchową DROGĘ KRZYŻOWĄ i daj abyśmy tymi myślami służyli innym w modlitwie.
Stacja I – Pan Jezus skazany na śmierć
Jezus zostaje skazany na śmierć. Tak zdecydował Sanhedryn. Tak krzyczeli ludzie. Tak podpisał Piłat. Tajemnica krzyża, to tajemnica wolności.
Zostaliśmy skazani na epidemię. Czyja to była decyzja? Dzisiaj nie czas, by szukać przyczyny. Dziś to czas, by zmierzyć się w swoim sercu i decyzjach – pójdę tą drogą z Tobą Jezu.
Stacja II – Pan Jezus bierze krzyż na swoje ramiona
Jezus wziął krzyż. Nie kłócił się, ani spierał, nikogo nie obwiniał. Z pokorą przyjął decyzję ludzi.
Bierzemy i my krzyż epidemii na swoje ramiona. Nie buntujemy się przeciw restrykcjom i nie tracimy ducha, że chorują również niewinni. Organizujemy zbiórki i wszelaką pomoc. Daj nam takie nastawienie do rzeczywistości Panie Jezu.
Stacja III – Jezus upada pod krzyżem
Jezus upadł pod krzyżem na początku drogi. Czy krzyż był za ciężki? Czy On osłabiony przez biczowanie i koronę z cierni? A może uderzył nogą o kamień? Upadł, a to boli, ale powstał.
W pierwszym upadku w czasach epidemii odkrywamy łamanie przepisów sanepidu, lekceważenie zagrożenia, zabawa z tego, co śmiertelnie poważne. Dlaczego pozwalamy na ten pierwszy upadek? Może nie umiemy się nie potknąć, bo nawet dziadkowie czegoś takiego nie pamiętają? Ważne jednak jest to, aby powstać, daj nam taką przemianę naszego zachowania Panie Jezu.
Stacja IV – Pan Jezus spotyka swoją Mamę
Maryi nie mogło zabraknąć na drodze krzyżowej jej Syna. Pełna bólu towarzyszyła Jezusowi, chociaż odpychano ją wiele razy.
Na drodze krzyżowej epidemii musimy spotykać najbliższych. To czas, kiedy rodzina staje się najważniejsza. Lękamy się o dziadków, rodziców, zaś oni boją się o nas. Daj nam Panie Jezu otwartość naszych serc, abyśmy słuchali się wzajemnie, zwłaszcza w naszych rodzinach.
Stacja V – Szymon z Cyreny pomaga nieść krzyż Jezusowi
Szymona przymuszono do podjęcia razem z Jezusem krzyża. Nie dało się inaczej. Sam Jezus by nie poradził. Był przecież człowiekiem.
Na drodze epidemii nie damy rady bez lekarzy i pielęgniarek, bez nich nie poradzimy sobie. Chociaż nie wszyscy są zmuszani, wielu z nich wolałoby inaczej. Skoro jednak oni z chorymi najwięcej odczują ciężar tego krzyża daj nam Jezu otwarte serce wdzięczności i Twoje dla nich błogosławieństwo.
Stacja VI – Św. Weroniki spieszy z bezinteresowną pomocą
Weronika nie musiała nic. Mogła zostać w domu albo poprzestać na oglądaniu. Jej gest serca jednak zostawił ślad – ślad oblicza Jezusa. Ślad miłości, która zawsze robi wszystko, co możliwe.
Dziś tysiące cichych Wolontariuszy ukazuje swe otwarte serce. Robią zakupy dla starszych, pomagają tym na kwarantannie, organizują zbiórki. Ta bezinteresowna miłość sprawia, że świat wydaje się być razem z Tobą Panie Jezu lepszy.
Stacja VII – Drugi upadek Jezusa
Jezus upada po raz drugi pomimo spotkania z Matką, pomocą Szymona, miłością Weroniki. Bo jeśli przy tej pomocy nie dał już rady, to skąd weźmie siłę, żeby iść tą drogą do końca? Ale Jezus wstał i szedł.
Drugim upadkiem w czasach epidemii jest egoizm. Pomimo zaangażowania wielu otwartych serc bezinteresownej pomocy zawsze znajdą się tacy, którzy myślą tylko o sobie. Wszystkich i wszystko krytykują, żądają tylko dla siebie różnych rzeczy. Panie Jezu daj nam powstać z tego upadku razem z Tobą.
Stacja VIII – Kobiety płaczące nad Jezusem
Płacz kobiet jerozolimskich choć na pozór wyglądał dobrze, ale nie zawsze jest szczery, może czasami mylić, albo być zasłoną ucieczki od tego, co najważniejsze.
W czasach epidemii nie brakuje lamentów nad złą organizacja wszystkiego, zwłaszcza podsycają ten temat media. Panie Jezu daj nam łaskę skupienia się na tym, co możemy zrobić, dla siebie i dla swoich bliskich.
Stacja IX – Trzeci upadek Jezusa
Jezus upada po raz trzeci bardzo blisko końca. Golgotę było już widać, a jednak zabrakło sił. Zabrakło na to, by iść, ale wystarczyło na to, żeby powstać?
Trzeci upadek w czasach epidemii to upadek nadziei. Jesteśmy przywalani statystykami coraz większej liczby chorych. Przeraża niewidzialna efektywność trzymania się wszelkich zasad. Panie Jezu daj nam dar nadziei, że damy radę, że wzajemnie się podtrzymywać w niej będziemy.
Stacja X – Odarcie z szat Jezusa
Jezus został obnażony z szat na poniżenie i wyśmianie. Uczynił to człowiek, ale Jezus ukazał w tym momencie prawdę, że On jako Bóg czyni wszystko nowe.
Epidemia obnaża ludzkość, aż do głębi serc. Z jednej strony wzmaga podejrzliwość wobec innych, ale może też odsłonić prawdę, jestem po to aby nieść dobro i pomoc tam gdzie jestem. Daj nam takie nastawienie serca Panie Jezu.
Stacja XI – Pan Jezus do krzyża przybity
Jezus został przybity do krzyża. Ból najbardziej ostry ze wszystkich co były i będą. Gwoździe zapewnią, że już nikt aż po śmierć nie oddzieli go od krzyża.
Przy tej stacji pomyślny o tych, którzy są przybici, bo zabrakło respiratora dla kogoś bliskiego, bo służąc innym ktoś musiał zostawić swoje ukochane dzieci w domu. Panie Jezu przyjmij te wszystkie sprawy w naszej modlitwie.
Stacja XII – Pan Jezus umiera
Jezus umarł na krzyżu z miłości do każdego człowieka. Za grzechy wszystkich ludzi, z miłości.
W czasach epidemii umieramy i będziemy umierać z miłości do innych. Nie dajmy sobie odebrać nadziei, bo krzyż Jezusa wskazuje zwycięstwo. Jest to jednak wielka tajemnica. Panie Jezu daj nam ogarnąć te tajemnicę.
Stacja XIII – Jezus zdjęty z krzyża
Ciało Jezusa zostaje zdjęte z krzyża i złożone w ramionach Jego Matki. Chociaż serce Maryi przeszył miecz boleści, nie brakuje jej czułości dla Syna. Prawdziwa miłość nie żałuje czułości nawet takiej, która wydaje się być drugiemu niepotrzebna.
W czasach epidemii w naszych uszach brzmi „dystans”. Ale nie możemy zrezygnować z czułości, bezpiecznych gestów, które przekazują miłość. Dobre słowo, uśmiech, pytanie „jak się czujesz?”, zwłaszcza w tym czasie zdalnego nauczania jest wyrazem tej miłości. Panie Jezu prosimy Cię natchnij nas dobrym słowem, pamiecią, zaangażowaniem w zdalne nauczanie.
Stacja XIV – Pogrzeb Jezusa
Jak dobrze, że Nikodem i Józef z Arymatei pomyśleli o pogrzebie. Nie czekali na Piotra, ani kogoś z rodziny. Przyszli, załatwili, zdjęli, pochowali, zatoczyli kamień. To należało zrobić.
Przy tej stacji prosimy Cię Jezu daj siłę i łaskę tym, którzy muszą stanąć przy grobie swoich bliskich, zwłaszcza w tym czasie obostrzeń. Daj przeżywać żałobę i zachować pamięć o dobrych dniach, które razem przezywali, czy to w rodzinie, czy w sąsiedztwie.
Zakończenie
Panie Jezu Twoja Droga krzyża kończy się czternastą stacją, ale to nie jest ostatnia stacja Ewangelii. Po męce i ukrzyżowaniu nadejdzie i dzień zmartwychwstania. Prosimy Cię, bądź z nami na drodze krzyżowej epidemii do końca. Natchnij swym Duchem tych, którzy szukają szczepionki i lekarstw. Umacniaj ramiona dźwigające chorych, pociesz tych, którzy żegnają najbliższych. A nam daj czas powrotu do szkolnej rzeczywistości.
Źródło https://parafiaporabka.pl/2020/10/28/wyrusz-z-nami-duchowo-na-trzonke/
Włączając się w świętowanie 100 -lecia urodzin św. Jana Pawła II najmłodsze klasy wybrały się wirtualnie na spotkanie z Maryją w Jej wizerunkach, które Papież nosił w swym sercu. Odwiedziły online WADOWICE, KALWARIĘ ZEBRZYDOWSKĄ, JASNĄ GÓRĘ I FATIMĘ. Z tej „wędrówki” namalowały w zeszytach te miejsca i w nich samych siebie. Zapraszają Rodziców i Dziadków do powspominania tamtych wydarzeń.
- Pamiętaj, że lekcje zaczynają się rano o 8.00 tak jak w realu J
- Zachowaj poranną rutynę – pamiętaj o higienie i śniadaniu. Nie chodź cały dzień w piżamie!
- Przed rozpoczęciem nauki otwórz okno i pooddychaj świeżym powietrzem.
- W czasie nauki rób sobie krótkie ruchowe przerwy. Rozciąganie się, wstanie z miejsca, spacer po mieszkaniu będzie regenerowało umysł.
- Przygotuj wodę i zdrowe przekąski – mózg potrzebuje paliwa.
- W czasie pracy unikaj oglądania YouTuba, seriali, grania w gry. Działania te rozpraszają uwagę.
- Zaplanuj sobie czas popołudniowy:
- utrzymuj kontakty towarzyskie TYLKO online,
- ustal z rodzicami czas po południu, w którym będziecie mogli razem porozmawiać,
- zapytaj rodziców, jak możesz pomóc im w domowych obowiązkach,
- ustal sobie limit grania w gry komputerowe i oglądania seriali.
- Pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci. Obecny czas jest doskonałą możliwością do nawiązywania nowych – niekoniecznie dobrych znajomości w sieci. Pamiętaj, że stosowanie cyberprzemocy podlega konsekwencjom prawnym.
- W razie potrzeby napisz – za pomocą Taemsów, mobiDziennika – do swojego wychowawcy, pedagoga/psychologa szkolnego – zwróć się
z problemem, z którym nie potrafisz sobie poradzić. - 1,5 godziny przed snem wyłącz elektronikę. Zaniedbując to narażasz się na problemy ze snem.
- Przed pójściem spać podsumuj to, co udało Ci się wykonać danego dnia. Doceń siebie i wyciągnij wnioski na następny dzień – czego chcesz robić więcej, czego mniej.
- Dbaj o sen. Śpij minimum 8 godzin. To wzmacnia odporność fizyczną
i psychiczną.
Poniżej zamieszczono kilka infografik dotyczących uczenia się w domu. Wiele wskazówek się powtarza, oznacza to, że są one ważne i najbardziej ułatwią Wam pracę w domu J
„Jak uczyc sie w domu” Rysowała Ewa Kowalczyk-Wiśniewska – konsultant ds. edukacji artystycznej ODN Kalisz
Inspiracje: Belfry Bazgrolą i MyślografiaZgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami premiera i ministra edukacji 26 października na nauczanie zdalne w całej Polsce przechodzą uczniowie klas 4-8 szkół podstawowych.
Klasy 1-3 uczą się w dotychczasowym trybie stacjonarnym. Dla dzieci zapisanych, czynna będzie świetlica oraz przygotowywane będą obiady.
Klasy 4-8 uczą się wg planu. Obowiązkiem uczniów jest łączenie się z klasą online przez Teamsy na zaplanowanych lekcjach oraz wykonywanie i odsyłanie przekazywanych przez nauczycieli materiałów. Przesyłane prace będą oceniane. Jeśli uczeń nie połączy się i nie zostanie to usprawiedliwione przez rodzica, będzie miał zaznaczoną nieobecność na lekcji. Jeśli uczeń nie będzie uczestniczył w lekcjach online systematycznie i nie będzie odsyłał wymaganych prac, zostanie objęty nauczaniem na terenie szkoły. Istnieje możliwość wypożyczenia ze szkoły tabletów osobom, które mają problemy sprzętowe.
Nauka zdalna_Procedury bezpieczeństwa
Nauka zdalna_Procedury bezpieczeństwa RODO
Teams i Office 365 – poradnik od Pana Belfra dla ucznia i rodzica
Narzędzie do pracy zdalnej i lekcji rozszerzonej.
…i jeszcze Teacher Online
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania w tym roku obchodzony jest w dniach 10 – 25 października 2020. To inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Nasza szkoła dołącza do miliona organizatorów i uczestników. W dniach od 19.10 do 23.10 2020r odbędą się zajęcia pod hasłem: „Kopernik koduje” w ramach CodeWeek Wbrew popularnej opinii – programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą.
Poniedziałek
2b: Bawiliśmy sie w kodowanie z matą edukacyjną, kodowanie kubeczkowe, odkodowywanie ścieżek.
Na zajęciach kółka informatycznego w poniedziałek trzecioklasiści tworzyli proste programy w PixBlocksie, Jest to program dość łatwy w użyciu, pełen zabawy i wciągający dlatego uczniowie chętnie tworzyli swoje prace. W trakcie zabawy z programem uczniowie uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów, logicznego myślenia, umiejętności wyobrażania tworzonego ciągu poleceń czyli umiejętności potrzebnych w każdym wieku. Pod koniec zajęć część uczniów odwiedziła stronę koduj.gov.pl, a na niej gry i zabawy w strefie dziecka. Każdy znalazł coś ciekawego dla siebie.
3a i Scratch 2: Zadaniem uczniów było ułożyć krótką animację z liter swojego imienia w programie. Okazało się, że to niełatwe, bo tylko kilkorgu z uczniów udało się za pierwszym razem napisać dobry kod. Trzeba było znaleźć błąd i go poprawić. Efekt pracy był zachwycający: litery tańczyły z dźwiękiem i efektem zmiany koloru.
Wtorek
1-3 i więcej: Rozkoduj się na przerwie. Na dwóch korytarzach szkolnych zostały przyklejone kontury stóp i dłoni ułożone w różnych sekwencjach. Uczniowie przeskakiwali do przodu układając swoje dłonie i stopy tak, jak wskazuje ułożony na podłodze kod. Kto się pomylił i niewłaściwie ułożył kończyny ten wracał na koniec kolejki. Należy dodać, że kolejka była długa. Uczniowie chętnie wykonywali podane kody przechodząc przez korytarz w trakcie przerwy. Było to, a właściwie nadal jest(naklejki są przyklejone dalej na korytarzach) ciekawy i aktywny sposób spędzania przerwy.
3a i zakodowane ścieżki: Do klasy mogliśmy wejść po przejściu zakodowanej ścieżki. Tego dnia na podłodze zastaliśmy naklejone na podłodze korytarza stopy i dłonie. Musieliśmy poprawnie przejść tor, co okazało się skomplikowanym zadaniem. Często zamiast skoczyć na prawą nogę skoczyliśmy na lewą, albo położyliśmy nie tą dłoń co na obrazku. Druga ścieżka zbudowana została z samych stóp. Stopy przodem , tyłem, bokiem na krzyż, skok na prawą lub lewą nogę itp. – wyglądało to tak jakbyśmy uczyli się tańczyć.
Pikselownia: Na lekcji plastyki uczniowie klas młodszych dowiedzieli się co to jest piksel i jak wygląda obraz „widziany” przez komputer. Każdy uczeń otrzymał wzór maty do kodowania(kratkownicajak do gry w okręty) oraz instrukcją, jakimi kolorami należy wypełnić wskazane pola. Po długich zmaganiach udało się odkodować obraz rybki, choć niektórzy obstawiali wpierw, że będzie to kwiatek, lub drzewo. Uczniowie przcowali z wielkim zaangażowaniem.
Na wiejskim podwórku: W ramach zajęć z programowania uczniowie zostali zapoznani z działaniem programu Scratch Junior. Po wstępnych objaśnieniach dzieciaki miały za zadanie „zaprojektować” zagrodę, w której mieszkają zwierzęta hodowlane. Każdemu z nich dzieci pisały oddzielny skrypt poruszania się i wydawania dźwięków. Każdy stworzył ciekawe podwórko z krzątającymi się ochoczo zwierzętami. Najciekawszym zadaniem okazało się nagrywanie dźwięków wydawanych przez te zwierzęta. Największą niespodzianką była jedna z kur, która… pohukiwała jak sowa .
Środa
2b: Zakodowane scieżki – tym razem na podwórku ucniowie sami tworzyli zakodowane ścieżki i pokonywali je na swoje sposoby.
3a: Zakodowane flety – Tego dnia po raz pierwszy graliśmy na flecie prostym. Ale melodię mieliśmy zapisaną w kształcie kodu: Prostokąt cienki – ósemka, prostokąt gruby – ćwierćnuta, a kolory prostokątów oznaczały dźwięk A lub H. To dla nas łatwiejsze niż granie z nut.
Minecraft: W środę uczniowie klasy piątej na zajęciach informatycznych zmierzyli się z kodowaniem. Na stronie koduj.gov.pl kodowali polecenia w popularnej grze online Minecraft. W trakcie pracy musieli wykazać się umiejętnością logicznego myślenia, wyobraźnią przestrzenną oraz pomysłowością. Kluczowe było posiadanie dobrego planu i sprawne jego wykonanie. Wszyscy pracowali z wielkim zaangażowaniem by sprostać różnym wyzwaniom układając dla nich odpowiedni kod
Czwartek
1a: Kolorowa muzyka – Na zajęciach wykorzystaliśmy zestaw bum-rurek, którymi wygrywaliśmy melodie zgodnie z kolorowym „chodniczkiem” ułożonym przez nauczyciela.
Kodowanie na macie- Na macie zostały rozłożone nakrywki z literami, które pierwszaki już poznały. Dzieci określały adres „domku” , czyli kratki, w której „mieszka” wskazana litera. Uczniowie próbowali ułożyć z tych liter wyrazy i zakodować je, pisząc adresy „domku” każdej litery ułożonego wyrazu.
2b: Dziś zabawy w kodowanie na ekranie – kodowanie z jesienią w tle, jesienne sudoku, bystre oczko.
3a: Jesienne kodowanie – W czwartek trzecioklasiści przynieśliśmy piękne jesienne liście, które posłużyły im w kodowaniu na macie. Pani podawała współrzędne, a uczniowie musieliśmy położyć liść na wskazanym polu. Potem, dołożono kilka klocków które były murem nie do zdobycia. Zadaniem uczniów było ułożyć i zapisać drogę do domu, tak aby ominąć mur i pozbierać liście. Ciekawym doświadczeniem było odkrycie, iż do domu może prowadzić kilka dróg.
Sterowanie robotami: W ramach # CodeWeek 2020 na zajęciach kółka informatycznego młodzi programiści z klas starszych zmierzyli się z budowaniem robotów z klocków WEDo2. W kilkuosobowych grupach budowali roboty. W trakcie pracy musieli wykazać się kreatywnością. Wśród zbudowanych projektów pojawiły się tradycyjne roboty, a także wyścigówka i żabka. Następnie przy użyciu tabletów uczniowie programowali roboty tak aby można było nimi sterować. Wszystkim grupom udało się uruchomić swoje roboty.
Precyzja poleceń: Na godzinach wychowawczych w klasach 4-8 odbyły się zajęcia związane z kodowaniem. Pierwsza zabawa polegała na tym, że jeden uczeń otrzymałkartkę z rysunkiem, nie pokazywał go nikomu. Jego zadaniem było wydawanie precyzyjnych poleceń reszcie klasy tak, aby każdy narysował ten rysunek na kartce. Zabawę można było przeprowadzić w dwóch wersjach: 1 -uczniowie rysujący nie mogli zadawać pytań uczniowi wydającemu polecenie lub 2- uczniowie rysujący mogli zadawać pytań uczniowi wydającemu polecenie. W trakcie zabawy było wiele śmiechu. Kolejną zabawą była tradycyjna gra parami w statki. W trakcie tych zajęć uczniowie nabywali następujące umiejętności programistyczne: precyzyjne wydawanie poleceń, aktywne słuchanie, tworzenie sekwencji poleceń, precyzyjne zadawanie pytań oraz umiejętność przyznania się do błędu.
Piątek
2b: Znowu matematyka kubeczkowa, tym razem budowanie wieży – kubeczki miały przypisane wartosci, a dzieciaki budowały wieże wg podanych warunków.
3a: Zakodowana ortografia – Dziś czas na ortografię. Przypominaliśmy sobie zasady pisania rz czy ż? Graliśmy w memory na tablicy interaktywnej, graliśmy w bingo, układaliśmy wyrazy w kolejności alfabetycznej, ale najciekawszym
Programujemy w Baltie: W piątek uczniowie klasy ósmej programowali w programie Baltie. Język programowania Baltie to język na poziomie języków Pascal, C, Java, ale jest w pełni graficzny, przyjazny dziecku, bawi, rozbudza wyobraźnię twórczą i uczy logicznego myślenia. Na zajęciach uczniowie tworzyli programy z wykorzystaniem zmiennych oraz sytuacji warunkowych. Tworząc odpowiedni program uczniowie musieli wykazać się wyobraźnią, umiejętnością przewidywania oraz pomysłowością. Wszyscy pracowali z wielkim zaangażowaniem.
„Człowiek jest dobry nie przez to kim jest,
lecz przez to czym dzieli się z innymi…”Jan Paweł II
Z całego serca pragniemy podziękować wszystkim Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom którzy włączyli się w akcję zbiórki pieniędzy na rzecz odbudowy zniszczonego wybuchem domu w Kobiernicach. To dzięki Wam w naszej szkole udało się zebrać 2662 zł. Pieniądze ze zbiórki zostaną przekazane poszkodowanej rodzinie. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za okazane wsparcie i każdy datek, który trafił do puszki.
Z wyrazami szacunku
Dyrektor oraz nauczyciele SP nr 1 w PorąbceD Z I Ę K U J E M Y!
JESTEŚCIE WSPANIALI!
… tak było i u nas.
Nasze dzieci wzięły udział w wyjątkowej akcji, która jednoczy dzieci na całym świecie w modlitwie różańcowej o pokój i ustanie pandemii…
Akcja ta zrodziła się w Wenezueli, w 2005 roku i modlitewnym szturm nawiązuje do słów św. ojca Pio: „Jeśli milion dzieci będzie modliło się na różańcu, to świat napełni się pokojem”. Jest onarównież odpowiedzią na liczne prośby o modlitwę różańcową, jakie Matka Bożakierowała do dzieci w Fatimie, Lourdes, jak i w polskim Gietrzwałdzie.
Cały miesiąc z ogromną niecierpliwością czekaliśmy na moment, kiedy zostaniemy pasowani na pełnoprawnych uczniów. Tę uroczystą i ważną chwilę poprzedzało wiele przygotowań – poznawaliśmy szkołę, kolegów, swoje prawa, ale również i obowiązki.
14. października nadszedł czas naszego pierwszego szkolnego egzaminu, zdawaliśmy go przed Dyrektorem Szkoły, Nauczycielami i Rodzicami. Od samego rana w szkole panowała świąteczna atmosfera. Stroje galowe uzupełnione maseczkami, dekoracja sali gimnastycznej oraz sprzęt nagłaśniający przyczyniły się do tego, aby Pasowanie pomimo panującej pandemii było uroczystym momentem w naszym życiu.
Na sali gimnastycznej powitało nas grono profesorów mistrza Kopernika, które sprawdzało nasze kompetencje. Surowy Konserwatorus mierzył naszą skoczność i wzrost, by wiedzieć czy dziatwa do szkółki już dorosła. Straszliwy Medicus wielkimi nożycami chciał zoperować wszystkie części naszego ciała, ale uratowały nas skonsumowane szybko owocowe kubeczki. Ostry jak cyrkiel Algebrus wprowadził nas w świat zbiorów i liczb. Nieśmiały Alfabetus badał naszą znajomość literek. Muzykus, wymachując fletem przećwiczył nas w śpiewaniu i tańcu. Anglikus przyjechał prosto z Londynu, by sprawdzić naszą znajomość obcych języków. W końcu Gimnastykus kazał pokonać tor przeszkód.
Gdy wszystkie próby już nam zaliczono, Kopernikus pozwolił na złożenie uroczystego Ślubowania. Zgodnie z tradycją szkoły, każdy uczeń klasy pierwszej został pasowany na ucznia ogromną kredą i otrzymał pamiątkową koszulkę. Ślubowanie zakończyło pozowanie do zdjęć.
Gratulujemy i życzymy naszym Pierwszoklasistom dużo sukcesów podczas szkolnej wędrówki w odkrywaniu tajników wiedzy.
Kampania „Pola Nadziei” dla hospicjum w Bielsku-Białej 2019-2020, przerwana przez pandemię wywołaną Koronawirusem.
Zobacz filmik TUTAJ