W październiku obchodzimy Międzynarodowe Święto Bibliotek Szkolnych. Z tej okazji, w czwartek 24 października, zorganizowano ogólnoszkolny happening z książką. Na przerwach uczniowie wypożyczali książki i otrzymywali zadanie do rozwiązania z dziedziny czytelnictwa. Dzieci z klas pierwszej i drugiej otrzymywały łamigłówkę, z klas trzeciej i czwartej rebus, z piątej i szóstej zadanie pt: „Niedokończone tytuły” a klasy najstarsze miały rozwiązać quiz pt. „Literaccy Milionerzy”. Tym sposobem większość uczniów przypomniała sobie, gdzie w szkole znajduje się biblioteka i do czego właściwie służy. Organizacją i opieką nad uczniami klas młodszych zajmowali się uczniowie – członkowie Kółka Czytelniczego pod czujnym okiem pani bibliotekarki Mirelli. Zainteresowanie akcją było tak duże, że dopiero na dużej przerwie ruch w bibliotece trochę zmalał.
Podsumowaniem Międzynarodowego Święta Bibliotek Szkolnych był apel, który odbył się w naszej szkole w środę, 30 października. Uczniowie z Kółka Czytelniczego wcielili się w bohaterów znanej bajki pt; „Kopciuszek” tym razem jednak we współczesnej wersji fit. Na scenie zaprezentowali się: Sandra Majdak – Kopciuszek, Michał Główka – Książę, Dominika Ogórek – Macocha, Zofia Biłek – Siostra I, Katarzyna Sikora – Siostra II, Adrian Procner – Giermek, Milena Jurczak i Milena Honkisz – Straż Zamkowa. Następnie pani dyrektor wylosowała zwycięzców konkursów czytelniczych a Kopciuszek wręczał im nagrody niespodzianki. I tak w kategorii klas 1-2 nagrodę otrzymali następujący uczniowie: Aniela Chlebowska – kl.2a, Jakub Martyniak – kl.2a, Michał Mreńca – kl.2b. W kategorii klas 3-4 nagroda przypadła: Sebastianowi Micherdzie z kl.4, Bartkowi Witkowskiemu z kl.4 i Mai Harat z kl.3. W kategorii klas 5-6 nagroda powędrowała do następujących uczniów: Kingi Chrzanowskiej z kl.5b, Mai Waluś z kl. 6a i Mileny Jurczak z kl.6a. Jedyną uczennicą z klas 7-8, która wzięła udział w bibliotecznej zabawie była Klaudia Drabek i do niej powędrowała nagroda. Mamy nadzieję iż Międzynarodowe Święto Bibliotek Szkolnych przyczyniło się choćby w maleńkim stopniu do rozwoju czytelnictwa w naszej szkole.