• Dodano: 13 listopada 2022

    Święto Niepodległości to dzień, który nas wszystkich jednoczy, w którym możemy pokłonić się nisko naszym przodkom i podziękować im za to, że żyjemy w wolnym i demokratycznym państwie. Wojna wywołana przez Rosję za naszą wschodnią granicą jest dowodem na to, jak krucha bywa wolność, dlatego celebrujemy ten dzień na wiele sposobów, składając kwiaty pod pomnikami wybitnych Polaków.

    Reportaż z gminnych obchodów uroczystości na fb Gminy Porąbka https://www.facebook.com/PorabkaGmina/videos/5524596664321855

    Źródło https://www.facebook.com/PorabkaGmina/

  • Dodano: 10 listopada 2022

    Już po raz piąty przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 uczniowie zaśpiewali w szkołach „Mazurka Dąbrowskiego”.

    „Szkoła do hymnu” to kontynuacja akcji, która rozpoczęła się w 2018 r. Do akcji włączają się także placówki polonijne z całego świata.  W 2018 r. wspólne śpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego” odbyło się pod hasłem „Rekord dla Niepodległej”. W akcji uczestniczyło blisko 5 mln uczniów i prawie 480 tys. nauczycieli w 24 439 przedszkolach, szkołach i placówkach. Dodatkowo w akcję zaangażowało się prawie 14 tys. uczniów oraz 1 055 nauczycieli ze 109 szkół polonijnych z całego świata.

    W ubiegłym roku „Mazurek Dąbrowskiego” wybrzmiał w prawie 21 tys. szkół, przedszkoli i placówek oświatowych. Hymn narodowy w ostatni dzień roboczy przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 odśpiewało blisko 4 mln uczniów i prawie 380 tys. nauczycieli z całego kraju.

  • Dodano: 10 listopada 2022

    10 listopada w czasie warsztatów z Ekspertem-Edukatorem uczniowie klas czwartych i szóstych, poznawali budowę drukarki 3D oraz jej możliwości. Zapoznali się także z etapami pracy nad wydrukiem: projektowanie w programie graficznym, drukowanie, utwardzanie. Dowiedzieli się też z jakich materiałów można drukować w technologii 3D: filament wytwarzany z kukurydzy, guma, beton, żywica, stal, aluminium, żywność np. czekolada.
    Co można wydrukować? – obrazy, kostiumy, protezy, organy, biżuterię, okulary, zabawki, części domu, a nawet jadalny stek.
    Na koniec warsztatów przeprowadzony został konkurs wiedzy, w którym nagrodami były wydrukowane w trakcie zajęć breloczki.

    Dziękujemy za ciekawe zajęcia wspaniałej edukatorce projektu – pani Joli.

    Zdjęcia w czasie zajęć wykonane zostały przy pomocy aparatu fotograficznego pozyskanego w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszlosci

    Fotogaleria TUTAJ

  • Dodano: 9 listopada 2022

    Narodowe Święto Niepodległości to święto, które corocznie obchodzimy w dniu 11 listopada dla upamiętnienia odzyskania niepodległości przez Polskę. Od lat kojarzy nam się ono z hucznymi paradami w różnych miastach, marszami w stolicy, biegami niepodległościowymi, patriotycznymi koncertami i wszystkim tym, co sprawia, że Polacy tłumnie wychodzą z domów, by cieszyć się z niepodległości.

    Przedstawienie z tej okazji przygotowali uczniowie klasy 7a z p. Grażyną Sadlik, a wspierała ich grupa wokalna z p. Katarzyną Witkowską:)

    Apel był również okazją do wręczenia nagród laureatom szkolnych konkursów językowych i bibliotecznych oraz odznak turystom z UKS Millenium.

    Galeria zdjęć TUTAJ

  • Dodano: 9 listopada 2022

    Klasa 3a

    Ponieważ wielu z nas często zapomina o przynoszeniu drugiego śniadania do szkoły, 8 listopada postanowiliśmy urządzić obchody Dnia Zdrowego Śniadania. Przyszliśmy do klasy zaopatrzeni w oręż kucharski: deski do krojenia oraz noże dziarsko zabraliśmy się  do szatkowania przyniesionych owoców i nabijania na szaszłykowe patyczki. Praca przebiegała bardzo sprawnie i wkrótce okazało się, że z rozpędu zrobiliśmy dużo więcej szaszłyków, niż jesteśmy zjeść. Na szczęście z pomocą przyszli nam koledzy z innych klas. Pozostałe zjedliśmy na „dywanowym pikniku”.
     Do końca lekcji w klasie pięknie pachniało owocami.

    Ewa Iskierka

    Klasa 2a

    Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu mamy energię, lepiej koncentrujemy się podczas lekcji i mamy siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień. W „Dniu zdrowego śniadania” drugaki przygotowały wielką śniadaniową ucztę – wyjątkowe śniadanie.

    Halina Sikora

  • Dodano: 9 listopada 2022

                W dniach od 2 do 4 listopada 2022 roku klasy ósme wzięły udział w wycieczce edukacyjnej do Warszawy. Wyjazd był zorganizowany w ramach ministerialnego programu „Poznaj Polskę”.   Pierwszym elementem naszej wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego w Warszawie. Mogliśmy tutaj podziwiać wnętrza i ekspozycje muzealne, a także poznać historię Zamku. Zachwyciły nas przede wszystkim bogate i pełne przepychu Apartamenty Królewskie, a także interesująca kolekcję sztuki Zamku mieszczącą się w Galerii Arcydzieł. Na zakończenie naszej wizyty  udaliśmy się na Dziedziniec Wielki.

    (więcej…)
  • Dodano: 9 listopada 2022

    Konkurs dla kl. 2-3 „Rym cym cym, rym cym cym gdzieś mi z głowy uciekł rym”
    I miejsce – Julia Bakalarska kl.2a
    II miejsce – Lilianna Wawrzyczek kl.3a
    III miejsce – Alicja Klusek kl.3b
    wyróżnienie: Maja Kupiec kl.3b, Antoni Czader kl.3a

    Konkurs dla kl. 4-6 „Naprawdę Trudnego Czytania „Zemsty” A. Fredry”
    I miejsce – Zofia Filipek kl.6a
    II miejsce – Aleksandra Górka kl.5a
    III miejsce – Jerzy Klusek kl.4b

    Konkurs twórczości  Aleksandra Fredry dla kl.7-8
    kat: praca plastyczna
    I miejsce – Justyna Kulig kl.7a, Oliwia Zając kl.8a
    II miejsce – Julia Wykręt kl.8b
    III miejsce – Karolina Gałuszka kl8a

    kat: prezentacja multimedialna
    I miejsce – Marta Targosz kl.8c PREZENTACJA
    II miejsce – Klaudia Majdak kl.8c PREZENTACJA, Anna Mrowiec kl.8a PREZENTACJA
    III miejsce – Amelia Kosałka kl.8c PREZENTACJA

    Mirella Jura

  • Dodano: 9 listopada 2022
  • Dodano: 7 listopada 2022

    Klasa 2a przystąpiła do międzynarodowego projektu edukacyjnego „Kreatywne Prace Plastyczne”’

    KLIK

    Halina Sikora

  • Dodano: 6 listopada 2022

    Photony pomagały pierwszoklasistom w rozpoznawaniu kształtu liter i ich pisaniu. Uczniowie odczytywali sylaby i wyrazy pojawiające się na drodze robotów. Zmianą koloru czułek robota sygnalizowali usłyszane napotykane na trasie samogłoski i spółgłoski. Uczyli się sterowania robotem w celu pokonania toru przeszkód połączonego z „wyzwaniami”.