Dodano: 29 maja 2022

Kolejnym szczytem, który w sobotę 28 maja 2022 zdobyliśmy jest Jaworzyna (861m n.p.m.) w Beskidzie Małym. Wyruszyliśmy z Wielkiej Puszczy, koło leśniczówki. Żółty szlak zaprowadził nas na Przełęcz Isepnicką. Po krótkim odpoczynku, szlakiem czerwonym, dotarliśmy do ruin szałasu kamiennego, które są pozostałością budowli pasterskich. Następnym przystankiem była Przełęcz Przysłop. Stamtąd, niebieskim  szlakiem, czekała nas jeszcze godzina do naszego celu. Szlak ten znajduje się na terenie rezerwatu przyrody „Szeroka”. Obejmuje on powierzchnię 49ha i został utworzony w celu ochrony lasu bukowego. Rosną tam przede wszystkim buki, jodły i jawory. Niektóre z drzew osiągają znaczne rozmiary oraz wiek 200–250 lat. W końcu dotarliśmy na Jaworzynę, gdzie mogliśmy odpocząć i posilić się przed powrotną drogą. Podziwialiśmy piękne widoki na górę Żar i okoliczne wzniesienia. Widać też było Babią Górę oraz część Tatr. Całość trasy wyniosła 15 km. Dodatkowymi atrakcjami były spotkane po drodze zwierzęta. Chłopcy liczyli okazy: zobaczyliśmy prawie 40 żuków, 4 salamandry, kilka ślimaków i jednego węża!

Troje dzieci zdobyło po tej wycieczce odznakę turystyczną „Mały Wędrowniczek” za zdobycie 30 punktów, a jeden uczeń zdobył odznakę „Wytrwały Wędrowniczek” za zdobycie 60 punktów podczas wycieczek pieszych z UKS Millenium.