Dodano: 21 maja 2019

20 maja uczniowie z klas szóstych i ósmej spędzili w Ojcowie. O godzinie 6:30 wyjechaliśmy autokarem do Ojcowa. Podróż minęła nam szybko, ponieważ każdy z nas był w dobrym humorze.

Naszym pierwszym punktem wycieczki była Jaskinia Wierzchowska. To tam spotkaliśmy ,,kobietę neolitkę”, która pokazała nam pierwsze obrazy namalowane na skałach, narzędzia i gliniane naczynia. Stała temperatura wynosi tam ok. 8ºC, a z sufitu spadały krople wody, dlatego we wnętrzu jaskini było ślisko i musieliśmy zachować szczególną ostrożność.

Następnie pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Nasza pani przewodnik, pokazała nam między innymi Bramę Krakowską, Źródełko Miłości, Skały Panieńskie i Kawalerskie czy ruiny zamku. Opowiadała ciekawostki związane z tymi miejscami. Później zaprowadziła nas do zabytkowej Kapliczki ,,Na Wodzie”, którą nie udało się nam zwiedzić, bo była zamknięta. Zwiedziliśmy za to interaktywne Muzeum Przyrodnicze, w którym obejrzeliśmy film ,,Powstanie Doliny Prądnika”, makietę Ojcowskiego Parku Narodowego, rekonstrukcję jaskini, eksponaty geologiczne i przyrodnicze. Następnie przyjechaliśmy na dziedziniec zamku w Pieskowej Skale, gdzie pani przewodnik opowiadała nam wiele legend o Władysławie Łokietku i jego synu, Kazimierzu Wielkim. Potem udaliśmy się pod Maczugę Herkulesa, gdzie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie.

Wycieczka była bardzo udana. Atmosfera dopisywała, na pewno wrócimy tam jeszcze nieraz.