Dodano: 30 grudnia 2018

W dniach 22-23 października br. klasy siódme i ósma z naszej Szkoły wybrały się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. W dniu wyjazdu, czyli w poniedziałek wszyscy musieliśmy bardzo wcześnie wstać, ponieważ wyjeżdżaliśmy autokarem już o godzinie 4:00 rano. Podróż trwała kilka godzin. Naszym pierwszym celem był stadion Legii Warszawa wraz z Muzeum. Stadion ten nosi imię Marszałka Józefa Piłsudskiego i położony jest przy ul. Łazienkowskiej 3, oczywiście w Warszawie. W tym dniu mieliśmy dużo szczęścia, ponieważ trafiliśmy na trening zawodników Legii Warszawa. Udało nam się zobaczyć kilku wspaniałych zawodników tego klubu tj. Kucharczyka, Jędrzejczyka czy Malarza. Oni wszyscy są moimi idolami i to dla mnie był najlepszy i najcudowniejszy etap tej wycieczki. Zrobiliśmy sobie również zdjęcie z prezesem Legii Warszawa panem Dariuszem Mioduskim. Zwiedziliśmy również Muzeum Legii Warszawa, które poświęcone jest historii tego klubu i znajduje się na parterze Stadionu Wojska Polskiego, bo tak prawidłowo nazywa się ten stadion, na którym gra Legia. Wśród kilkuset eksponatów znajdują się m.in. pamiątki związane z czołowymi trenerami klubu Lucjanem Brychczym, Kazimierzem Deyną i Kazimierzem Górskim, a także puchary, piłki, stroje piłkarzy, zdjęcia ze spotkań i imprez sportowych.

Olaf Dyl, 7b

Po zwiedzeniu stadionu pojechaliśmy do Sejmu. Przed wejściem na teren obiektu trzeba było przejść przez specjalne bramki, które wyglądały jak w filmach. Muszę przyznać, że była to bardzo ekscytująca chwila. Już w Sejmie pani oprowadziła nas po sali obrad i wytłumaczyła co to są kluby, oraz omówiła plan budynku, jego historię oraz sposób uchwalania prawa.

Anna Gryboś, 7b

Gdy skończyliśmy zwiedzanie Sejmu pojechaliśmy pod Belweder, gdzie podziwialiśmy również pomnik Józefa Piłsudskiego. Następnie wybraliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich.

Zuzanna Kołek, 7b

Widzieliśmy tam pomniki Fryderyka Chopina oraz Henryka Sienkiewicza. Podziwialiśmy także piękny Chiński Domek oraz Pałac Na Wodzie. Po opuszczeniu Łazienek udaliśmy się do autokaru, aby przejechać na nocleg, kolację oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Jakub Błasiak, 7b

Rano ok. godziny 7:20 zjedliśmy śniadanie, a już o 8:00 wyjechaliśmy z ośrodka. Pierwsze miejsce w jakie się udaliśmy to Stare Miasto. Tam nasz przewodnik opowiedział nam o ataku na Warszawę rozpoczynającym II wojnę światową. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski, spacerowaliśmy szlakiem 100-lecia odzyskania niepodległości i zobaczyliśmy jeszcze kilka ciekawych miejsc. Później udaliśmy się do McDonald’s gdzie zjedliśmy obiad, a następnie wyruszyliśmy z Warszawy w kierunku domu.
            Wycieczka była bardzo udana, poza deszczową aurą drugiego dnia. Wszyscy wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni.

Zuzanna Kołek, 7b

Drugiego dnia rano spakowaliśmy się i zjedliśmy śniadanie, po którym wyjechaliśmy autokarem do Zamku Królewskiego, którego zwiedzanie najbardziej mi się podobało. Poza tym mieliśmy naprawdę miłego i zabawnego przewodnika. Niestety później zrobiło się bardzo zimno, wietrznie i zaczęło padać kiedy zwiedzaliśmy Barbakan, Plac Piłsudzkiego, Stare Miasto i Pałac Prezydencki. Było ciekawie, ale jak mówiłam pogoda trochę popsuła niektórym humory. Następnie zmęczeni i zmarznięci poszliśmy do McDonalda. Po „obiedzie” ruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka bardzo mi się podobała i mam nadzieję ze może jeszcze nawet w tym roku szkolnym na taką pojedziemy. :)

Zuzanna Kliś, 7b

Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy w stolicy dużo ciekawych obiektów związanych z historią Warszawy. Dzięki ogromnej wiedzy pana przewodnika dowiedziałem się wiele o Warszawie i miejscach które zwiedzaliśmy. Na wycieczce bardzo miło spędziliśmy czas oraz wzbogaciliśmy swoją wiedzę.

Jakub Błasiak, 7b

Wycieczka była bardzo udana i bawiłam się na niej świetnie. Nigdy wcześniej nie byłam w stolicy, więc Warszawa wywarła na mnie ogromne wrażenie. Było bardzo fajnie!

Anna Gryboś, 7b

Najbardziej w Warszawie podobało mi się w Zamku Królewskim. Cieszę się bardzo, że mogłam też zobaczyć pomnik Mikołaja Kopernika, o którym czytałam w lekturze „Kamienie na szaniec”. Miło było też pospacerować po przepięknych Łazienkach i posłuchać utworów Chpina z grającej ławeczki.

Joanna Sadlik, 8a

Po wspaniałej przygodzie, zmęczeni ale bardzo zadowoleni i szczęśliwi wróciliśmy do naszych domów i rodziców.To naprawdę była udana wycieczka.  Warszawo – do zobaczenia!