Dodano: 13 października 2023

We wtorek 10 października 2023 roku klasy 7 i 8 w ramach projektu MEiN  “Poznaj Polskę” wzięły udział w wycieczce edukacyjnej do Krakowa.

Pierwszym punktem programu był Kraków – historyczny zespół miasta. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od Muzeum Rynek Podziemny. Kilka metrów pod płytą Rynku Głównego kryje się prawdziwy skarbiec wiedzy o przeszłości Krakowa. Podziemia rynku krakowskiego to podróż w przeszłość, ożywiona po wiekach przez archeologów. To najstarsze murowane budowle handlowe Krakowa, ozdoby, monety i różnorakie przedmioty zagubione lub celowo pozostawione przez odwiedzających.

Na krakowskim rynku zobaczyliśmy Kościół Mariacki, Kościół św.Wojciecha, wysłuchaliśmy hejnału mariackiego, a następnie wędrując Drogą Królewską udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie. Drogę tą przemierzali już średniowieczni kupcy wędrując z południa na północ i wyznaczając tzw. „szlak bursztynowy” prowadzący przez prastarą siedzibę króla „Kraka”. Wawelskie Wzgórze to miejsce gdzie podziwialiśmy Zamek, krużganki i Katedrę Wawelską – najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kopiec Kościuszki, który jest hołdem złożonym bohaterowi narodowemu Tadeuszowi Kościuszce, bojownikowi o wolność dwóch krajów – Polski i Stanów Zjednoczonych. Usytuowany jest on na Wzgórzu św. Bronisławy w dzielnicy Zwierzyniec położonej w zachodniej części Krakowa. Zwiedzając Muzeum Kościuszkowskie z interesującą wystawą „Kościuszko – bohater wciąż potrzebny”, wysłuchaliśmy wciągającej opowieści o jego życiu, harcie ducha i niezłomności. Na koniec ze szczytu Kopca mogliśmy podziwiać niezwykły widok na panoramę tego królewskiego miasta.

W godzinach wieczornych wróciliśmy do Porąbki, pełni wrażeń i wspomnień. Wycieczka nie tylko pozwoliła nam lepiej poznać nasz piękny kraj, ale również wspólnie spędzić czas i lepiej poznać siebie nawzajem.