Uczniowie klas 1-3 na zajęciach lekcyjnych kodowali i odkodowywali obrazki. Bawili się kodowaniem korzystając z aplikacji i gier online.
Klasa 1b dołączyła do grupy żeglarzy-zwiadowców, którzy odkrywali w Minecrafcie nowy ląd. Nieznany teren pełen był zagadek, wyzwań, a nawet skarbów. Do wspólnej przygody w świecie Minecrafta zaprosił ich, za pośrednictwem Teams, Cyfrowy Dialog.
Tydzień z CodeWeek najmłodsi uczniowie podsumowali w czasie Szkolnej Gry w Kodowanie. By odnaleźć ukryty skarb, trzeba było zaliczyć zadania na 7 stacjach: kodowana gimnastyka, kubeczkowa matematyka, planszówka z kodowaniem na macie edukacyjnej, taniec kodowaniec, bumrurkowa muzyka, dyktando graficzne oraz kodowanie z Photonami. Po zdobyciu wszystkich liter do hasła, odnalezieniu zdrapki i odszyfrowaniu wiadomości, znalezienie skarbu było już „wisieńką na torcie” – słodki skarb zasłużenie trafił w ręce małych koderów:)
Klasy 4-8
Minecraft
W ramach #CodeWeek 2022 na zajęciach informatyki w poniedziałek i wtorek uczniowie klas czwartych zmierzyli się z kodowaniem. Na stronie koduj.gov.pl kodowali polecenia w popularnej grze online Minecraft. W trakcie pracy musieli wykazać się umiejętnością logicznego myślenia, wyobraźnią przestrzenną oraz pomysłowością. Kluczowe było posiadanie dobrego planu i sprawne jego wykonanie. Wszyscy pracowali z wielkim zaangażowaniem by sprostać różnym wyzwaniom układając dla nich odpowiedni kod. Pod koniec zajęć część uczniów wybrała inne gry i zabawy w strefie dziecka. Każdy znalazł coś ciekawego dla siebie. W trakcie zabawy z programem uczniowie uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów, logicznego myślenia, umiejętności wyobrażania tworzonego ciągu poleceń czyli umiejętności potrzebnych w każdym wieku.
Wirtualna rzeczywistość
W ramach # CodeWeek 2022 we wtorek i czwartek na lekcjach informatyki uczniowie pracowali z okularami VR, które otrzymaliśmy w ramach rządowego projektu Laboratorium Przyszłości. Dzięki okularom szybko mogli przenosić się z miejsca na miejsce nie tylko za kuli ziemskiej ale także i w kosmosie. Między innymi zwiedzili: pustynię, wysokie góry, wieże w Dubaju, krater wulkanu, chwile grozy przeżyli pływając z rekinami oraz byli na marsie i księżycu.
Sterowanie robotami
W ramach # CodeWeek 2022 w czwartek na zajęciach kółka informatycznego chętni młodzi programiści z klas czwartych zmierzyli się z budowaniem robotów z klocków WEDo2. W kilkuosobowych grupach lub samodzielnie budowali roboty. W trakcie pracy musieli wykazać się kreatywnością. Wśród zbudowanych projektów pojawiły się robot i latająca wkoło kwiatu pszczółka. Następnie przy użyciu tabletów uczniowie programowali roboty tak aby można było nimi sterować. Wszystkim grupom udało się uruchomić swoje roboty.
Precyzja poleceń i inne zabawy
Na godzinach wychowawczych w klasach 4-8 odbyły się zajęcia związane z kodowaniem. Pierwsza zabawa polegała na tym, że jeden uczeń otrzymał kartkę z rysunkiem, nie pokazywał go nikomu. Jego zadaniem było wydawanie precyzyjnych poleceń reszcie klasy tak, aby każdy narysował ten rysunek na kartce. Zabawę można było przeprowadzić w dwóch wersjach: 1 -uczniowie rysujący nie mogli zadawać pytań uczniowi wydającemu polecenie lub 2- uczniowie rysujący mogli zadawać pytań uczniowi wydającemu polecenie. W trakcie zabawy było wiele śmiechu. Kolejną zabawą była tradycyjna gra parami w statki. W trakcie tych zajęć uczniowie nabywali następujące umiejętności programistyczne: precyzyjne wydawanie poleceń, aktywne słuchanie, tworzenie sekwencji poleceń, precyzyjne zadawanie pytań oraz umiejętność przyznania się do błędu. Część uczniów zmierzyła się z rozwiązywaniem wirtualnych escaperoomów czyli pokojów zagadek.
Grażyna Sadlik