W roku szkolnym 2014/2015 klasy V B – CZYTELNIOMANIACY ( po raz drugi) i klasa VI- TURBOSZÓSTAKI – wzięły udział w II edycji Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego ,,Między nami Czytelnikami”. Jest to gra zorganizowana przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, wydawcę serii podręczników do języka polskiego Między nami przeznaczonych dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Rozgrywka w roku szkolnym 2014/2015 miała 3 etapy. Na każdym z nich uczniowie wykonywali wyznaczone zadania związane z książkami i czytaniem. Zwycięzcą została ta klasa, która zgromadziła największą liczbę punktów – kapsli Między nami. Kapsle przyznawane były za zajęcie 1, 2 i 3 miejsca na każdym etapie oraz za stworzenie pracy wyróżniającej się oryginalnością. Gra miała na celu promocję czytelnictwa wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów poprzez skłonienie ich do refleksji nad literaturą. Zadania były tak opracowane, żeby zachęcić uczniów do mówienia o książkach, komentowania ich treści i wzajemnego przekonywania do przeczytania ciekawych książek. Gra ,,Między nami czytelnikami” miała na celu również wzmocnić działania nauczyciela i jako akcja przychodząca spoza szkoły dać uczniom dodatkową motywację do sięgnięcia po książkę.
W tym roku uczestnicy musieli przygotować następujące zadania:
Zadanie I- Wykorzystując znany Wam opis literacki, przygotujcie przepis kulinarny, a następnie przyrządźcie danie (jedno lub kilka). Efekty swojej pracy sfotografujcie.
Zadanie II- Zachęćcie szkolną brać do częstego odwiedzania szkolnej biblioteki.
Zadanie III- Zaprojektuj w swojej miejscowości miejsce przyjazne czytaniu.
Obie drużyny z naszej szkoły CZYTELNIOMANIACY i TURBOSZÓSTAKI zgromadziły po 30 kapsli. Na 101 szkół z województwa śląskiego uplasowały się na IV MIEJSCU. Warto dodać w tym miejscu, że w sumie w II edycji konkursu wzięło udział ponad 1300 klas z przeszło 20 tysiącami uczniów z całej Polski. Uczniowie z naszej szkoły udowodnili, że potrafią zabrać głos w słusznej sprawie – w tym wypadku zachęcać innych do czytania. Ponadto potwierdzili, że metoda „niech czytający wciągnie nieczytającego i razem coś zrobią” okazała się bardzo skuteczna i atrakcyjna.
Opiekun projektu: Grażyna Janosz