Dodano: 21 maja 2019

“Ten kto żyje widzi dużo, ten kto podróżuje widzi więcej”
                                                        przysłowie arabskie

Dnia 18 maja 2019r. odbył się II Rodzinny Rajd Górski Szkoły Podstawowej Nr 1 w Porąbce.

W tym roku naszym celem stał się Leskowiec i Groń Jana Pawła II. W rajdzie wzięli udział nasi uczniowie, ich rodzice i rodzeństwo.

O 8.00 rano wyruszyliśmy autokarem z Porąbki, by już po pół godzinie wyruszyć czarnym szlakiem z Rzyk Jagódek w stronę schroniska PTTK na Leskowcu. Wędrówka mijała nam na wesołych rozmowach oraz podziwianiu pięknych widoków. Uczestnicy wspierali się i pomagali sobie nawzajem. W schronisku był czas na krótki odpoczynek i małe co nieco. Następnie ruszyliśmy w dalszą drogę, najpierw na szczyt Leskowca, z którego roztacza się piękny widok na Gorce i Beskid Żywiecki. W całej okazałości ukazała się nam Babia Góra z Małą Babią oraz Przełęcz Krowiarki. Ze szczytu Leskowca udaliśmy się szlakiem czerwonym na Groń Jana Pawła II. Tu pan Antoni opowiedział nam historię powstania kaplicy na tym szczycie oraz nazwy Groń Jana Pawła II. A dzień był szczególny – 18 maja to dzień urodzin naszego papieża. Dalej szlakami białych serc i czarnym zeszliśmy do Rzyk, gdzie czekała nagroda – pyszne lody. Mimo trudnej i wymagającej trasy wszyscy poradzili sobie znakomicie i z uśmiechem wracaliśmy do domu. Dzień minął wspaniale, pogoda na wędrówkę dopisała, a co najważniejsze był to wspólnie spędzony czas.

Dziękujemy wszystkim za milą atmosferę i cudowną wycieczkę!