• Dodano: 16 kwietnia 2024
  • Dodano: 15 kwietnia 2024

    Uczniowie klasy IIIa  podczas realizacji drugiego etapu modułu projektu czytelniczego „Lekturki spod chmurki” wykonali wiele ciekawych zadań.
    Książka Hugha Loftinga „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” bardzo zainteresowała uczniów. Dzieci wykonały indywidualnie obrożę dla Jipa i umieściły na niej ilustracje związane z przeczytaną lekturą. Wszyscy wykazali się ogromną kreatywnością.
    W klasie zorganizowano również lekcje głośnego czytania, podczas których zaproszeni goście czytali fragmenty wybranych książek o zwierzętach. Odwiedziła nas pani bibliotekarka Mirella Jura z Bartłomiejem z VIII klasy oraz gospodarz naszej szkoły pan Mirosław Walusiak.
    Uczniowie wykonali również plakaty z Doktorem Dolittle i jego zwierzętami oraz poznając mapę świata wykonali ćwiczenia redakcyjne związane z pisaniem planu wydarzeń i opowiadania o przygodach głównych bohaterów lektury.
    Klasa IIIa dołączyła do pozostałych klas I-III i wzięła udział w projekcie „Bądź dobry dla zwierząt” i przyniosła najpotrzebniejsze rzeczy dla piesków i kotków ze schroniska „Reksio” w Bielsku- Białej.
    Realizacja kolejnego modułu tego projektu czytelniczego dostarczyła uczniom wiele radości oraz uwrażliwiła na potrzeby zwierząt.

    Halina Sikora
  • Dodano: 15 kwietnia 2024

    W dniach 12-14.04.2024r. uczniowie ze szkół z terenu gminy Porąbka, uczestniczyli w warsztatach profilaktycznych, w ramach projektu ,,Młodzi Liderzy Profilaktyki”. Zajęcia były prowadzone przez terapeutów i miały na celu integrację młodzieży, uświadomienie im własnych zasobów, potencjału twórczego oraz pracę nad projektami, które będą realizowane w poszczególnych szkołach. Środki na realizację zadań będą zapewnione z Gminnego Programu Profilaktyki. Podczas pobytu, dzieci miały możliwość korzystania z basenu, siłowni, sali gimnastycznej, tarasu widokowego i ogrodu. Wyjazd ten sprawił wiele radości naszym uczniom i na pewno zostanie w ich pamięci na długi czas.

    opiekunowie MLP

  • Dodano: 12 kwietnia 2024

    W dniu 12 kwietnia 2024 r. świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Czekolady. W ramach obchodów tego święta nasi uczniowie częstowali się czekoladowymi słodkościami, fotografowali się w „Czekoladowej fotobudce” i wzięli udział w quizie na temat czekolady. Oprócz tego uczniowie klas młodszych uczestniczyli w warsztatach czekoladowych, a w czasie przerwy, na szkolnym podwórku wspólnie zatańczyliśmy taniec „Chocolate” przygotowany przez uczennice z klasy 6b.
    Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

    Samorząd Uczniowski

    Uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w tym dniu w warsztatach czekoladowych. Dowiedzieli się gdzie rosną kakaowce, jak produkuje się czekoladę oraz jakie są jej rodzaje. Następnie sami wykonali piękne praliny i degustowali magiczny smak czekolady;)

    Fotorelacja

  • Dodano: 11 kwietnia 2024

    Zamek królewski, Muzeum Powstania Warszawskiego, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Łazienki zwiedzili na początek uczniowie klas 7 i 8 przebywający na wycieczce edukacyjnej w Warszawie.

    W czwartek wędrowali śladami bohaterów lektury „Kamienie na Szaniec” czyli Zośki, Rudego i Alka.
    Zobaczyli Liceum (kiedyś Gimnazjum) im. Stefana Batorego, do którego uczęszczali bohaterowie, miejsce przebiegu Akcji pod Arsenałem i Akcji Małego Sabotażu (pomnik Mikołaja Kopernika), Pomnik Małego Powstańca oraz Cmentarz Powązki Wojskowe z Aleją Szarych Szeregów.
    Kolejnym punktem wycieczki był spacer Krakowskim Przedmieściem i uliczkami Starego Miasta. Na koniec z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki wszyscy podziwiali piękną panoramę Warszawy.

  • Dodano: 10 kwietnia 2024

     9 kwietnia 2024 r. uczniowie klas szóstych wzięli udział w wycieczce do kopalni „Guido” w Zabrzu, która poszczycić się może m.in. największym w Europie podziemnym parkiem maszyn górniczych oraz najgłębiej w kraju położoną trasą turystyczną w górnictwie węglowym. Po wysłuchaniu ciekawostek na temat trudnej pracy górników, legend związanych z tym zawodem i poznaniu tajników działania wielu maszyn górniczych, uczniowie udali się do Katowic by zwiedzić jeszcze Muzeum Historii Katowic, gdzie poznali dzieje powstania i rozwoju tego miasta oraz Muzeum Śląskie, w którym zwiedzili wystawy związane z dziedzictwem regionu, dynamiką jego dziejów, wielokulturowością i wiodącą rolą przemysłu. Do domów wrócili z głowami pełnymi wrażeń i nowo zdobytej wiedzy na temat ciekawych miejsc naszego pięknego województwa.

    Fotogaleria

  • Dodano: 7 kwietnia 2024

    Przykład rówieśnika, który prezentuje swoim szkolnym kolegom i koleżankom czym są zainteresowania, jaki wpływ mają na rozwój młodych osób, który mówi o swoim hobby na forum jest najlepszą lekcją z zakresu profilaktyki rówieśniczej. Wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju swoich pasji i zainteresowań prowadzi do rozwoju u nich asertywności oraz mówienia „tak” na rzeczy pozytywne. Pomaga im dostrzec, że możliwe jest życie w wolności od szkodliwych używek. Taką lekcję, do której wcześniej starannie się przygotowywali, rozpoczęli prowadzić w naszej szkole Młodzi Liderzy Profilaktyki: Magda, Ola, Asia, Natalia, Michał, Nikodem, Franciszek i Dominik w ramach realizacji gminnego programu. Prowadzona przez młodzież prezentacja połączona z zadaniami aktywizującymi rówieśników ma na celu wzbudzić zaciekawienie u odbiorcy tematyką hobby, zapoznać go z różnymi możliwościami spędzania wolnego czasu oraz zainspirować i znaleźć nową pasję. Okazało się również, że zajęcia stały się świetną okazją do integracji zespołu klasowego oraz lepszego poznania się. Młodzi Liderzy świetnie sobie poradzili w roli prowadzących. Świadczą o tym entuzjazm i zaangażowanie kolegów i koleżanek, którzy uczestniczyli w lekcji. Przed MLP jeszcze wiele zadań do zrealizowania. O kolejnych działaniach będziemy na bieżąco informować.

    Opiekunowie MLP

  • Dodano: 7 kwietnia 2024

    „Pola Nadziei” to ogólnopolska kampania, mająca na celu propagowanie idei wolontariatu, bezinteresownej pomocy nieuleczalnie chorym oraz ich rodzinom. Symbolem akcji jest żółty żonkil uznawany za międzynarodowy symbol nadziei dla podopiecznych Hospicjum.

    W ramach tej akcji, jesienią ,nasi Wolontariusze zasadzili do doniczek cebulki żonkili na znak solidarności z osobami objętymi opieką hospicyjną. Przez kolejne miesiące sadzonki były pielęgnowane przez uczniów aż nastał czas posadzenia ich wokół kapliczki znajdującej się za kościołem. Teraz pozostało nam czekać na efekty naszej pracy, kiedy to wraz z pierwszymi promieniami słońca zaczną z ziemi wychylać swe główki piękne i dorodne żonkile. Kwiaty te mają nam przypominać o ludziach cierpiących, oczekujących naszej pomocy i opieki w najtrudniejszych chwilach życia.

  • Dodano: 6 kwietnia 2024

    Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony przez ONZ. Celem tego dnia jest podnoszenie świadomości i wiedzy społeczeństwa na temat autyzmu. Nasza kopernikowska społeczność po raz kolejny wyraziła swoją solidarność z osobami z autyzmem. Na znak jedności, akceptacji i zrozumienia uczniowie i nauczyciele założyli ubrania w kolorze niebieskim. Na szkolnym korytarzu powstał „Kącik inspiracji wokół autyzmu”, który przybliżył nam czym charakteryzuje się autyzm. Tam mogliśmy również poznać niezwykłą historię dziewczynki z autyzmem. Kącik ubogaciły motyle w kolorze niebieskim – symbolem autyzmu, które własnoręcznie wykonali uczniowie.  W klasach czwartych oraz na lekcjach dodatkowych i świetlicowych pedagodzy przeprowadzili pogadanki, dzięki którym uczniowie mogli poznać zróżnicowanie zaburzeń osób z autyzmem, najczęstsze wyzwania społeczne, komunikacyjne i sensoryczne, z jakim mierzą się te osoby.  Dowiedzieli się, w jaki sposób mogą pomóc osobie z autyzmem oraz jak się z nimi zaprzyjaźnić.  Poznali również sylwetki wielu sławnych osób – często znanych z pierwszych stron gazet czy portali informacyjnych, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu. Na koniec dnia dzieci podczas zajęć świetlicowych według własnej inwencji pokolorowały plakat  składający się z 16 kart A4 z przewodnim hasłem „WIEM, ROZUMIEM, POMAGAM”.
    Wszystkie podjęte przez nas działania mają na celu kształtowanie właściwych postaw prospołecznych naszych wychowanków, podniesienie ich świadomości na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby osób z autyzmem. Każdy z nas może przyczynić się do poprawy funkcjonowania osób z autyzmem, akceptując ich odmienność przeżywania, spostrzegania i rozumienia, kierując się słowami „jesteśmy różni, ale równi”.

    W tym szczególnym dniu składamy wszystkim osobom z autyzmem, ich rodzinom oraz opiekunom najserdeczniejsze życzenia – niech otaczają Was sami życzliwi Wam ludzie, niech wszelkie trudności, które pojawiają się w Waszym życiu będą szybko pokonywane, a Wasza radość życia i siła walki zaraża wszystkich wokoło.  

    Fotogaleria

  • Dodano: 6 kwietnia 2024

    Uczniowie klas piątych brali udział w projekcie przedmiotowym z biologii „Organy roślinne”. Efekty ich pracy można podziwiać w formie kreatywnych lapbooków. Wszystkie prace były bardzo pomysłowe. Zapraszam do obejrzenie, niektórych na załączonym zdjęciu.

    Agnieszka Krzywdzińska