#CodeWeek 2019 - klocki WeDo2

Data wpisu: .

Kolejnym wydarzeniem w ramach tygodnia kodowania #CodeWeek 2019 były zajęcia z klockami Lego WeDo 2.0. W ich trakcie budowaliśmy roboty. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością w trakcie pracy. Następnie przy użyciu tabletów programowali roboty tak, aby można było nimi sterować. Jeżdżące roboty rozegrały również wyścig, który pierwszy dojedzie do mety. Wygrał robot zbudowany przez Konrada Kosa, Tomka Lacha i AronaSmytha. Gratulujemy!!!

Koordynator akcji: Grażyna Sadlik

#CodeWeek 2019 - gry planszowe

Data wpisu: .

W ramach #CodeWeek 2019 w tym tygodniu we wtorek i środę uczniowie naszej szkoły mogli spróbować swoich sił w rozgrywkach gier planszowych. Starsi zmagali się w bibliotece z warcabami, a czwartoklasiści z chińczykiem i wygibajtusem. Młodsi uczniowie na zajęciach świetlicowych walczyli w gry papierowe: statki oraz kółko krzyżyk. Wszystkie gry wymagały logicznego myślenia i dobierania odpowiedniej strategii. Po uśmiechniętych minach uczestników można było sądzić, że gry sprawiały im wiele frajdy.

Koordynator akcji: Grażyna Sadlik

#CODEWEEK 2019 - programowanie w scratchu

Data wpisu: .

W ramach #CodeWeek 2019 na zajęciach kółka informatycznego piątoklasiści tworzyli proste programy w Scratchu. Język Scratch jest dość łatwy w użyciu, pełen zabawy i wciągający dlatego uczniowie chętnie tworzyli swoje prace. W trakcie zabawy z programem uczniowie uczą się kreatywnego rozwiązywania problemów, logicznego myślenia, umiejętności wyobrażania tworzonej gry czyli umiejętności potrzebnych w każdym wieku. Pod koniec zajęć uczniowie odwiedzili stronę koduj.gov.pl, a na niej gry i zabawy w strefie dziecka. Każdy znalazł coś ciekawego dla siebie.

Koordynator akcji: Grażyna Sadlik