Eksperci Programowania w Sopotni

Data wpisu: .

progr14 maja 2019 roku uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami w ramach realizacji projektu „Eksperci Programowania” prowadzonego przez Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu wybrali się do Sopotni Wielkiej, gdzie wzięli udział w warsztatach robotycznych oraz mieli niepowtarzalną okazję zwiedzić (i nie tylko) wnętrze stacji kosmicznej YSS. W trakcie warsztatów robotycznych dzieci kodowały mikroboty - ozoboty programowalne za pomocą sensorów czułych na kolor oraz programowały przy użyciu tabletu roboty Photon i modułowe gąsienice USB. Na czas warsztatów stacja kosmiczna YSS zmieniła się dla dzieci w centrum kontroli misji marsjańskiej Mars Curiosity, w trakcie której zespoły pokładowe (złożone z uczniów) miały za zadanie wylądować pomyślnie na Czerwonej Planecie, wykorzystując w tym celu system sterowania stacją YSS zintegrowany z sensorem Kinect. Uczniowie przekonali się, w jaki sposób stacja przydaje się w symulowaniu gier o tematyce kosmicznej i jak to jest być w samym środku toczącej się akcji. Na zakończenie misji dzieci przebrały się w kostiumy stylizowane na uniformy astronautów z NASA (stroje są pamiątkami po wizycie astronauty z NASA George’u D. Zamka w Sopotni Wielkiej i zawierają m.in. symbole i emblematy związane z astronautyką) i wzięły udział w sesji fotograficznej.

Czas spędzony w Sopotni Wielkiej dostarczył dzieciom wielu niesamowitych wrażeń i przeżyć. Dla większości uczniów zarówno warsztaty robotyczne, jak i sens gier pokładowych okazały się nowością. Uczniowie podczas warsztatów pracowali w zespołach, dzięki czemu mogli nie tylko lepiej się poznać i zintegrować, ale także uczyli się współpracy, komunikacji w zespole, wspólnie rozwiązywali zadania – problemy oraz uczyli się pełnienia różnych ról w zespole.

Wycieczka do centrum Stowarzyszenia Polaris w Sopotni Wielkiej przebiegła w miłej i przyjaznej atmosferze oraz stała się ciekawym i efektywnym dopełnieniem dodatkowych zajęć dla uczniów klas I-szych z zakresu programowania prowadzonych w szkole.